<font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">Школа - гэта зусім новая нагрузка для першакласніка. </font></font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"> Усе мы ведаем як цяжка і нават трохі страшнавата прымацца за новую справу, поўнае невядомасці. </font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">А ад дзіцяці ў гэты перыяд патрабуецца актывізацыя ўвагі і засяроджанасці, захаванне дысцыпліны, напружанага разумовай працы. </font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">Да гэтага дадаецца неабходнасць спакойна сядзець на ўроках, што прыводзіць да зніжэння рухальнай актыўнасці дзіцяці.</font></font>
<font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"> Нельга слепа спадзявацца, што адаптацыя дзіцяці да школы паспяхова пройдзе сама сабой. </font></font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"> Гэтаму працэсу можна і трэба дапамагчы. </font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">Бо цяжкая і зацяжная адаптацыя дзіцяці да школы пагражае сур'ёзным высільваннем арганізма з-за частых ператамленняў, прастудных захворванняў, эмацыйных перагрузак. </font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">Таму трэба пастарацца, каб адаптацыя дзіцяці да школы прайшла як мага спакойна.</font></font>
<font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">Усіх першакласнікаў па здольнасці адаптацыі да школы можна падзяліць на тры асноўныя групы.</font></font>
<font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">Першая група адаптуецца лёгка - працэс адаптацыі праходзіць на працягу першых 2-х месяцаў пасля пачатку вучобы. </font></font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"> Такія дзеці толькі часам адчуваюць складанасці з засваеннем новых норм і правілаў паводзінаў, а часцей за ўсё яны спакойныя, добрасумленна выконваюць патрабаванні педагога.</font></font>
<font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">Наступная група адрозніваецца больш доўгім перыядам адаптацыі да школы. </font></font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"> Дзеці, якія адносяцца да гэтай групы, не адразу гатовыя прыняць патрабаванні настаўніка. </font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">На ўроках яны могуць гуляць, размаўляць. </font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">На заўвагі педагогаў крыўдзяцца, могуць расплакацца. </font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">Вучэбная праграма ў першым паўгоддзі даецца дзецям даволі цяжка, але затое ўжо </font></font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">да канца першага паўгоддзя дзеці цалкам гатовыя выконваць патрабаванні школы</font></font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"> .</font></font>
<font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">І, нарэшце, </font></font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">трэцяя група дзяцей - гэта група, да якой адносяць дзяцей з вельмі цяжкай сацыяльна-псіхалагічнай адаптацыяй</font></font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">. </font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">Такія дзеці праяўляюць негатыўныя паводзіны, адмоўныя эмоцыі, вучэбная праграма даецца ім з вялікай працай. </font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">Часта дзеці гэтай групы становяцца аб'ектамі скаргаў настаўнікаў: яны замінаюць навучальнаму працэсу, пастаянна парушаюць дысцыпліну.</font></font>
<font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"> Як жа зразумець, наколькі лёгка ці цяжка даецца дзіцяці школьная нагрузка? </font></font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"> Ўважлівыя бацькі змогуць знайсці адказ на гэтае пытанне. </font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">Наступныя прыкметы могуць сведчыць пра тое, што </font></font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">адаптацыя дзіцяці да школы праходзіць не вельмі гладка</font></font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"> :</font></font>
- <font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">дзіця не жадае распавядаць бацькам аб школьных справах;</font></font>
- <font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">дзіця стаў нервовым, раздражняльным, бурна праяўляе свае негатыўныя эмоцыі, хоць раней гэта было яму не ўласціва;</font></font>
- <font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">дзіця імкнецца пазбегнуць школы, хітруе, каб не ісці ў школу;</font></font>
- <font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">у школе дзіця альбо актыўна парушае дысцыпліну ў класе, сварыцца з аднакласнікамі, г.зн. </font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">актыўна "пратэстуе";</font></font>
- <font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">у школе дзіця пасіўны, не гуляе з аднакласнікамі, ня уважлівы, знаходзіцца ў падушаным настроі - гэта «пасіўны пратэст»;</font></font>
- <font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">у школе дзіця трывожным, часта плача, баіцца.</font></font>
<font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">Як дапамагчы дзіцяці ў гэты нялёгкі перыяд?</font></font>
- <font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">Галоўнае, як бы банальна гэта ні гучала, - гэта бацькоўская любоў, ласка, клопат. </font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">Дзіця як ніколі мае патрэбу ў іх. </font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">Сямейная бязладзіца - вораг паспяховай адаптацыі дзіцяці да школы і, наадварот, камфортная псіхалагічная абстаноўка ў сям'і дапаможа дзіцяці лягчэй адаптавацца да школы.</font></font>
- <font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">У перыяд адаптацыі да школы дзеці часта пачынаюць паводзіць сябе «як маленькія»: просяцца на рукі, капрызяць. </font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">Да гэтага трэба паставіцца з разуменнем: проста ў гэты перыяд дзіця хоча пераканацца, што ён па-ранейшаму ў бяспецы, што мама і тата заўсёды побач.</font></font>
<font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"> Адаптацыя дзіцяці да школы праходзіць значна лепш, калі бацькі актыўна ўдзельнічаюць у працэсе. </font></font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit"> Можна дапамагаць дзіцяці збіраць рэчы з вечара, тады раніцай яму не трэба будзе спяшацца. </font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">Калі ёсць магчымасць, лепш адводзіць дзіцяці ў школу, а не адпускаць яго самога. </font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">Дзіцяці будзе прыемна, калі мама ці тата правядуць яго да класа. </font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">Па дарозе са школы можна заходзіць з дзіцем у кнігарню, кафэ-марожанае або выконваць любы іншы рытуал, прыемны дзіцяці. </font><font style="visibility:visible !important; opacity:1 !important; vertical-align:inherit">Тады і ў школу дзіця будзе ісці з большай ахвотай.</font></font>