Дашкольны ўзрост асабліва спрыяльны для пачатку вывучэння замежнай мовы: дзеці гэтага ўзросту адрозніваюцца асаблівай чуласцю да моўных з'яў, у іх з'яўляецца цікавасць да асэнсавання свайго маўленчага вопыту, «сакрэтаў» мовы. Яны лёгка і трывала запамінаюць невялікі па аб'ёме моўны матэрыял і добра яго прайграваюць. З узростам гэтыя блгоприятные фактары губляюць сваю сілу.
Мэта: развіваць лінгвістычныя і камунікатыўныя здольнасці дзяцей дашкольнага ўзросту ў працэсе вывучэння замежнай мовы.
Задачы:
Сярэдняя група (ад чатырох да пяці гадоў):
фарміраваць цікавасць, станоўчае стаўленне да замежнай мове;
забяспечваць і падтрымліваць станоўчую матывацыю пры вывучэнні замежнай мовы;
развіваць лінгвістычныя здольнасці дзяцей;
садзейнічаць развіццю і задавальненню патрэбы дзіцяці ў зносінах з аднагодкамі праз гульню на замежнай мове;
ствараць спрыяльныя ўмовы для развіцця камунікатыўных здольнасцяў;
фарміраваць элементарныя навыкі зносін, уменне вырашаць камунікатыўныя задачы пры абмежаваным валоданні мовай;
спрыяць авалодання дзецьмі элементамі сацыяльнага і маўленчага этыкету, культуры паводзін і зносін на замежнай мове;
фармаваць пазітыўныя міжасобасныя ўзаемаадносіны ў групе дашкольнікаў;
выкарыстоўваць зносіны на замежнай мове для фарміравання ў дзяцей пазітыўнай "Я-канцэпцыі", упэўненасці ў сабе.
Старэйшая група (ад пяці да сямі гадоў):
працягваць фарміраванне цікавасці, станоўчага стаўлення да замежнай мове;
падтрымліваць станоўчую матывацыю пры вывучэнні замежнай мовы;
развіваць моўныя здольнасці, першасныя уменні і навыкі маўленчых зносін (разуменне і маўленне) у тыповых для дашкольнага ўзросту сітуацыях у такім аб'ёме маўленчых адзінак, якія б дазволілі ажыццяўляць рэальныя зносіны на замежнай мове;
спрыяць набыцці дзецьмі пачатковых лінгвістычных ведаў (у вобласці фанетычнага, слоўнага, ідыёматычны, сістэмнага, часткова марфалагічнага і сінтаксічнага будынкі іншамоўнай прамовы);
выхоўваць цікавасць і павага да культуры, традыцый, звычаяў і нораваў людзей, якія будуць размаўляць на іншай мове, разумнае і абгрунтаванае паводзіны пры ўзаемадзеянні моў і культур, заахвочваць агульнае развіццё навыкаў сацыяльнай камунікацыі;
спрыяць пашырэнню агульнай кругагляду (краіназнаўчыя матэрыялы, прадстаўленыя ў даступнай займальнай форме, элементы дзіцячай культуры краін вывучаемай мовы, казак, песень, вершаў, любімых персанажаў з казак і мультфільмаў і інш.);
падрыхтаваць да далейшага, больш ўсвядомленага вывучэнню замежнай мовы;
выкарыстоўваць працэс навучання замежнай мове для выхавання такіх якасцяў, як творчая актыўнасць, самастойнасць, працавітасць, уменне працаваць у калектыве, фарміраваць цікавасць да іншых народаў і краін;
ствараць умовы і стымуляваць развіццё вобразнага мыслення дзіцяці, увагі, памяці, уяўленні, самарэгуляцыі;
выкарыстоўваць зносіны на замежнай мове для задавальнення патрэбнасці дзяцей ў самасцвярджэння і прызнанні навакольнымі; працягваць садзейнічаць фарміраванню ў дзяцей пазітыўнай "Я-канцэпцыі", упэўненасці ў сабе.
Задачы ставяцца з улікам дасягнення мэтаў і ўяўляюць сабой тактыку навучання, накіраваную на фарміраванне моўных навыкаў (фанетычных, граматычных, лексічных), навыкаў разумення іншамоўнай прамовы на слых і рашэнне элементарных камунікатыўных задач у спецыяльна пабудаваных гульнявых сітуацыях.
Правільнае рашэнне пастаўленых задач у працэсе навучання замежнай мове дазволіць ўнесці свой уклад у гарманічнае рознабаковае развіццё дзіцяці і фарміраванне перадумоў да будучай вучэбнай дзейнасці.
ЗАЦВЯРДЖАЮ
намеснік загадчыка ДЦРДз №1г.п.Зэльва
_______________Т.І.Каравайчык
01.10.2023
ГРАФІК
работы аб'яднання па інтарэсах
у ДУА “Дашкольны цэнтр развіцця дзіцяці №1 г.п.Зэльва”
у 2023/2024 н.г.
№ п/п |
Назва адукацыйнай паслугі |
Кіраўнік |
Дзень працы |
Час заняткаў |
1. |
“Вясёлы англійскі” |
Рыбарчык Вера Яўгеньеўна |
Аўторак Група № 1 Група № 2 Група № 3 |
15.10-15.30 15.40-16.00 16.20-16.45 |
Заняткі праводзяцца ў другую палову дня (25-30 хвілін у залежнасці ад узросту дзяцей)
Кошт 1 гадзіны ў аб'яднанні па інтарэсах "Вясёлы англійскі" - 2р.40 кап.
Цэны на заняткі ў аб'яднанні па інтарэсах на платнай аснове фарміруюцца на аснове планавых затрат, усіх відаў устаноўленых падаткаў і падатковых плацяжоў у адпаведнасці з падатковым і бюджэтным заканадаўствам. Кошт 1 гадзіны заняткаў вызначаецца на падставе прыкладнай калькуляцыі, складзенай ДУ "Зэльвенскі міжгаліновы цэнтр для забеспячэння дзейнасці бюджэтных арганізацый".
Формы арганізацыі дзіцячай дзейнасці
Пры навучанні рэкамендуюцца наступныя арганізацыйныя формы:
1. Заняткі праводзяцца адзін раз у тыдзень па 25-30 хвілін.
Зносіны з дзецьмі на замежнай мове мэтазгодна ажыццяўляць таксама і падчас розных рэжымных момантаў: зарадкі, ўздыму, апранання, падрыхтоўкі да прыёму ежы, прагулак, а таксама на занятках па фізічнай культуры, спеву, маляванню, працы.
2. Заняткі вядуцца ў форме гульні, якой належыць вядучая роля ў працэсе навучання замежнай мове дзяцей дашкольнага ўзросту.
гульні могуць быць дыдактычных і музычна-дыдактычныя, настольнымі, рухомымі і адбіраюцца педагогам у залежнасці ад тэмы заняткі і пастаўленых задач: для фарміравання моўных навыкаў (фанетычных, лексічных, граматычных), выхавання ўважлівасці, хуткасці рэакцыі, для зняцця стомы (фізкультурныя паўзы). Некаторыя гульні можна выкарыстоўваць пры вывучэнні розных тэм.
У працэсе гульні развіваецца ўяўленне, адбываецца міжвольнае запамінанне новых слоў, маўленчых узораў і граматычных формаў. Гульня дапамагае актывізаваць выхаваўча-адукацыйны працэс, робіць яго займальным і дае вялізныя магчымасці для творчасці як дзяцей, так і педагога. Гуляючы ў якія развіваюць пазнавальныя гульні, дзеці лягчэй запамінаюць прадметы і дзеянні на замежнай мове. Гульня дапамагае замацаванню і сістэматызацыі вывучаецца матэрыялу, але без сумнага паўтарэння і завучвання, і дапамагае развіваць у дашкольнікаў мысленне, кемлівасць, памяць, уменне самастойна вырашаць праблемы, а таксама развівае ў іх увагу, засяроджанасць, стараннасць.
3. Заняткі праводзяцца з абавязковым выкарыстаннем нагляднасці, якая з'яўляецца неабходным момантам на ўсіх этапах навучання як пры ўвядзенні і замацаванні моўнага матэрыялу, так і пры кантролі яго засваення.
На першым этапе навучання вялікая ўвага надаецца прадметнай нагляднасці - цацкам, лялькам, розных прадметах ўжытку, малюначках.
На наступных стадыях можна выкарыстаць таксама тэматычныя настольныя навучальныя і развіваючыя гульні (кубікі, пазлы, лато, даміно); разнастайную нагляднасць ў выглядзе схем, сімвалаў, пазначэнняў і інш.
4. Гульнявое зносіны на замежнай мове па-за рэгламентаваных заняткаў, накіраванае на замацаванне матэрыялу, вывучанага на занятках:
настольныя гульні;
рухомыя гульні;
падрыхтоўка і правядзенне ранішнікаў, святаў, інсцэніравалі казак на замежнай мове.
5. Заняткі з выкарыстаннем аўдыёзапісаў, прыцягненнем музычных работнікаў пры Развучванне песенек на замежнай мове.
6. Праца з друкаваным словам.
У старэйшым дашкольным узросце дзеці пачынаюць праяўляць асаблівую цікавасць да кнігі, чытанню і пісьму, з задавальненнем даведаюцца літары, спрабуюць іх прамаўляць. Гэты цікавасць да друкаванага слова можна развіваць і пры навучанні замежнай мове, выкарыстоўваючы комплексны падыход, які разам з традыцыйнымі вуснымі формамі навучання ўключае і працу з друкаваным словам.
Ранняе знаёмства з правільнымі ўзорамі пісьмовай мовы спрыяе авалодання алфавітам, графічнай сістэмай замежнай мовы з адначасовым засваеннем графемно-фанетычных адпаведнасцяў, развівае ў дзяцей навыкі пасіўнага чытання і лісты, якія ў сваю чаргу з'яўляюцца асновай для пісьменнага чытання і лісты на наступных этапах навучання.
Можна паспяхова выкарыстоўваць подпісы да малюнкаў на англійскай мове. Слова-подпісы прызначаныя для актыўнага выкарыстання зрокавай памяці дзяцей. Яны ў думках "трымаюць" вобраз літары і словы і затым па правільным ўзоры вучацца правільна складаць з літар англійскага алфавіту (разрезного або ў выглядзе кубікаў) словы, падпісаныя пад малюначкамі; выконваць заданні на знаходжанне прапушчанай літары ў слове. Гэта дапамагае найбольш паспяхова, у займальнай гульнявой форме і без асаблівых высілкаў дасягнуць канчатковай мэты - вывучыць англійскую алфавіт.
7. Зносіны з дзецьмі на занятках па замежнай мове спачатку вядзецца на рускай мове. Паступова педагог пераходзіць на ангельскую мову, даючы рускі пераклад, калі гэта неабходна. З часам патрэба ў рускім перакладзе адпадае.
Пасіўны слоўнік дзяцей фарміруецца з лексікі, пастаянна выкарыстоўванай педагогам, якая ўключае тыпавыя выразы пры правядзенні заняткаў і з'яўляецца па сутнасці моўным матэрыялам для аўдыраваньня, які дзеці павінны разумець і адэкватна на яго рэагаваць. Паступова пасіўная лексіка пяройдзе ў актыўную.
8. Важным момантам з'яўляецца ацэнка поспехаў дзяцей. Гэта цікава і дзецям, і іх бацькам. Катэгарычна нельга ставіць якія-небудзь адзнакі. Варта абавязкова станоўча ацаніць працу ўсіх хлопчыкаў і дзяўчынак, а лепшых адзначыць асабліва. У якасці заахвочвання, не ўлічваючы ўручэнне сімвалічных узнагарод, ім можна дазволіць замяніць педагога ў правядзенні якой-небудзь гульні або агучваць якога-небудзь "госця".
Для дасягнення станоўчага выніку пры навучанні важна ўзаемадзеянне педагога, якая праводзiць заняткі па замежнай мове, з іншымі педагогамі, а таксама з бацькамі.
Вопытны педагог РЫБАРЧЫК ВЕРА Яўгенаўна лёгка і натуральна ў гульні і прыемнай кампаніі дапаможа асвоіцьгутарковую англійскую мову вашаму дзіцяці . Без вывучэння граматычных правілаў і выканання сумных заданняў слоўнік маленькага чалавечка штодня папоўніцца велізарным колькасцю слоў, канструкцый і паняццяў.