ЭКАЛАГІЧНАЯ АДУКАЦЫЯ ДЗЯЦЕЙ
ДАШКОЛЬНАГА ЎЗРОСТУ
Экалагічная адукацыя дзяцей дашкольнага ўзросту мае важнае значэнне, так як у гэты перыяд дзіця праходзіць самы інтэнсіўны духоўны і інтэлектуальны шлях развіцця. Самакаштоўнасць дашкольнага дзяцінства відавочная: першыя сем гадоў у жыцці дзіцяці - гэта перыяд яго бурнага росту і інтэнсіўнага развіцця, перыяд бесперапыннага ўдасканалення фізічных і псіхічных магчымасцяў, пачатак станаўлення асобы. У гэты перыяд фарміруюцца першаасновы экалагічнага мыслення, свядомасці, экалагічнай культуры.
Экалагічная адукацыя ў сістэме дашкольнай адукацыі мае вялікае значэнне, як пачатковая прыступка сістэмы бесперапыннай і ўсеагульнай экалагічнай адукацыі. Выніковасць дзейнасці ў сістэме дашкольнай адукацыі дае добры зачын для наступных за ёй прыступак сістэмы экалагічнай адукацыі.
Большасць сучасных дзяцей рэдка мае зносіны з прыродай. Экалагічная адукацыя пачынаецца са знаёмства з аб'ектамі бліжэйшага асяроддзя, з якімі дзіця сутыкаецца кожны дзень. У любым горадзе, пасёлку можна знайсці цікавыя для назіранняў прыродныя аб'екты: дрэвы, травы, насякомых, птушак. Велізарную ролю ў экалагічным адукацыі дзяцей дашкольнага ўзросту адыгрывае практычная, даследчая дзейнасць у прыродных умовах. Вывучаць іх можна ў працэсе праектна-даследчай дзейнасці. У нашым дашкольным цэнтры дзіцячыя даследчыя праекты, даследчыя працы, якія развіваюць даследчыя заняткі практыкуюцца не першы год. Педагогі лічаць, што, калі дзіця хоць бы раз у дашкольным узросце ўдзельнічала ў даследаванні навакольных аб'ектаў, то поспех у далейшай вучобе ў школе забяспечаны. Бо ў працэсе дзіцячага даследавання дзіця атрымлівае канкрэтныя пазнавальныя навыкі: вучыцца назіраць, разважаць, планаваць працу, вучыцца прагназаваць вынік, эксперыментаваць, параўноўваць, аналізаваць, рабіць высновы і абагульненні, словам развівае пазнавальныя здольнасці. Таму, дзецям прадастаўляецца дадатковая магчымасць далучыцца да даследчай працы, як да вядучага спосабу пазнання навакольнага свету.